Complaint Letter to Restaurant Manager
English Version
The Manager,
[Name of the Restaurant],
[Restaurant Address],
[City, State, Zip Code].
[Date]
Subject: Complaint Regarding Food Quality and Service
Dear Sir/Madam,
I am writing to express my dissatisfaction (অসন্তোষ) with the food quality and service at your restaurant during my recent visit on [insert date].
First and foremost (প্রথমত), I was disappointed with the quality of the food. The dishes served were not up to the expected standard, and some items were cold and poorly cooked. This was particularly surprising as I had heard positive reviews about your restaurant's cuisine (রান্না).
Additionally, the service provided by your staff was inadequate (অপ্রতুল). It took an excessively long time for our orders to be taken and even longer for the food to be served. This made the dining experience quite unpleasant. Moreover, when we raised our concerns to the staff, they did not respond with the courtesy (সৌজন্য) one would expect from a reputable establishment.
I hope you take this feedback seriously and take necessary steps to implement (প্রয়োগ) improvements in the quality of food and service at your restaurant. I look forward to a response regarding the actions you plan to implement to rectify these issues.
Thank you for your attention to this matter.
Sincerely,
[Your Name]
[Your Address]
[Your Phone Number]
[Your Email Address]
বাংলা সংস্করণ
ব্যবস্থাপক,
[রেস্টুরেন্টের নাম],
[রেস্টুরেন্টের ঠিকানা],
[শহর, রাজ্য, ডাক কোড].
[তারিখ]
বিষয়: খাবারের গুণমান এবং পরিষেবা সম্পর্কে অভিযোগ
প্রিয় স্যার/ম্যাডাম,
আমি [তারিখ] তারিখে আপনার রেস্টুরেন্টে আমার সাম্প্রতিক পরিদর্শনের সময় খাবারের গুণমান এবং পরিষেবার প্রতি আমার অসন্তোষ প্রকাশ করতে লিখছি।
প্রথমত, আমি খাবারের গুণমানের জন্য হতাশ হয়েছিলাম। পরিবেশিত খাবারগুলি প্রত্যাশিত মানের উপর ছিল না এবং কিছু পদ ঠান্ডা এবং খারাপভাবে রান্না করা হয়েছিল। আপনার রেস্টুরেন্টের রান্নার সম্পর্কে ইতিবাচক পর্যালোচনা শুনে আমি এটি বিশেষভাবে অবাক হয়েছি।
এছাড়াও, আপনার কর্মচারীদের দ্বারা প্রদত্ত পরিষেবা অপ্রতুল ছিল। আমাদের অর্ডার নেওয়ার জন্য অস্বাভাবিকভাবে বেশি সময় লাগছিল এবং খাবার পরিবেশন করতে আরও বেশি সময় লেগেছিল। এটি খাওয়ার অভিজ্ঞতাকে যথেষ্ট অস্বস্তিকর করে তুলেছিল। তদুপরি, যখন আমরা কর্মচারীদের কাছে আমাদের উদ্বেগ প্রকাশ করেছিলাম, তখন তারা একটি সম্মানজনক প্রতিষ্ঠানের পক্ষ থেকে যে ধরনের সদয় উত্তর দেওয়া উচিত ছিল তা দেননি।
আমি আশা করি আপনি এই প্রতিক্রিয়াটিকে গুরুত্ব সহকারে নেবেন এবং আপনার রেস্টুরেন্টের খাবার এবং পরিষেবার গুণমান উন্নত করার জন্য প্রয়োজনীয় পদক্ষেপ গ্রহণ করবেন। আমি আশা করি যে আপনি যে পদক্ষেপগুলি গ্রহণ করবেন সেগুলি সম্পর্কে একটি প্রতিক্রিয়া পাব।
এই বিষয়ে আপনার মনোযোগের জন্য ধন্যবাদ।
বিশ্বস্ত,
[আপনার নাম]
[আপনার ঠিকানা]
[আপনার ফোন নম্বর]
[আপনার ইমেল ঠিকানা]
No comments:
Post a Comment